Een nieuwe versie van Intramed: nieuwe mogelijkheden, verbeteringen en oplossingen. In deze relatief kleine versie zit een aantal nieuwe mogelijkheden die het werken volgens de richtlijnen van de AVG vergemakkelijken. Daarnaast is het openen en bewerken van documenten in een extern programma verbeterd en zijn er een aantal nieuwe mogelijkheden in de verslaglegging toegevoegd. Zie "Nieuwe mogelijkheden" voor de complete lijst met vernieuwingen.
In de lijst onder de nieuwe mogelijkheden vind je nog "Kleinere uitbreidingen en verbeteringen" die in deze versie zijn toegevoegd.
Tot slot zijn weer een aantal knelpunten bij dagelijks gebruik opgelost. Een beschrijving vind je in de lijst "Oplossingen".
|
Wij raden zeker aan om voorafgaand aan het updaten een veiligheidskopie te maken. Zelfs in het zeer speciale geval dat er iets bij de conversie fout gaat, kunnen de actuele gegevens weer worden teruggezet. |
|
Helaas zijn er door omstandigheden op dit moment nog geen e-releasenotes beschikbaar voor deze versie. |
AVG:
|
Berichtenverkeer Jeugdhulp: vanaf deze versie kunnen er meerdere producten in een JW301-bericht verwerkt worden. Meer... |
Documentenbeheer: voortaan kun je documenten in een ander programma openen en bewerken (bijvoorbeeld Word of Excel) en tegelijkertijd doorwerken in Intramed. Meer... |
MSZ: Intramed berekent de gewogen behandeltijd en vind je terug in de behandelserie. Meer... |
Online diensten: |
Verslaglegging:
|
Webservices toegang voor externe diensten: webservices kunnen worden gebruikt door patiënten of medewerkers. Maar er zijn ook andere externe diensten die langs deze weg een ingang naar Intramed nodig hebben. Daar wil je wel de controle over houden. Meer... |
Intramed functie: |
Omschrijving uitbreiding / verbetering |
---|---|
Agenda |
Als via de verslaglegging patiëntgegevens gewijzigd werden terwijl de agenda open stond, kon Intramed traag reageren. Deze traagheid is verholpen. |
Masterplan Kwaliteit in Beweging 5.0.1 |
Volgens de specificaties van MKiB 5.0.1 wordt vanaf nu alleen het "ZVL-soort" van de verwijzer uit de behandelserie geëxporteerd. Niet meer de gehele AGB-code. |
Openingstijden Service Centrum |
Ons Service Centrum wijzigt de openingstijden vanaf 1 september 2018:
Deze informatie vind je ook terug via menu [Help], [Helpdesk]: Daarnaast wordt voortaan het debiteurnummer i.p.v. het licentienummer in het bericht opgenomen als je op het e-mailadres klikt in het scherm "Helpdesk". In hetzelfde scherm is ook het faxnummer verwijderd, aangezien we niet meer via fax bereikbaar zijn. |
Taak toevoegen |
In de werkbalk kun je een taak toevoegen via |
Mede dankzij de oplettendheid van gebruikers zijn enkele problemen opgelost. Het gaat hierbij om:
Intramed functie |
Probleem en oplossing |
---|---|
Afgeschermde behandelepisode |
Gegevens uit een afgeschermde behandelepisode konden toch ingezien worden door andere medewerkers als er een brief met gegevens over de behandelepisode opgesteld werd via de patiëntgegevens of het takenoverzicht. |
Agenda |
In de agenda selecteer je een behandeling. Rechts in het scherm zie je dan de behandelinformatie. Voegde je dan op dezelfde tijd een handeling/notitie toe, dan bleef de behandelinformatie zichtbaar totdat de notitie/handeling bewaard was. Voortaan wordt bij het toevoegen van een notitie/handeling direct de behandelinformatie bijgewerkt. |
Berichtenverkeer Jeugdhulp |
|
CQ-index automatisch synchroniseren |
Als je de gegevens automatisch liet synchroniseren voor de CQ-index, dan werden eventuele foutmeldingen onderdrukt. Daardoor leek het alsof gegevens aangeleverd werden voor de CQ-index, terwijl dat niet zo was. Voortaan worden eventuele fouten tijdens de synchronisatie getoond. |
Interne audit |
Als je auditcommentaar intypte en daarna op |
Licentienummer |
Het adres van de praktijk wordt gebruikt om het licentienummer te berekenen. Als het adres diakritische tekens bevatte, werd het nummer niet correct berekend. Dit is opgelost. |
MSZ |
Na het afsluiten van een MSZ behandelserie, was het mogelijk om de zorgvraagindex te wijzigen via tabblad "3. Diagnose". Dat zou niet mogelijk moeten zijn. Voortaan wordt een foutmelding getoond als de zorgvraagindex gewijzigd wordt in een afgesloten behandelserie. |
Ongelezen berichten |
In een aantal schermen werd de tekst niet meer vetgedrukt weergegeven. Bijvoorbeeld de ongelezen berichten in "Intramedberichten" en nieuwe berichten in "Retourinformatie". Dit is opgelost. |
Management rapportages |
In managementrapportages en de export naar ParaBench werd het geslacht "Onbekend" als "Man" beschouwd en dus ook zo geëxporteerd. Rapportages gebaseerd op het geslacht weken dus af, als er patiënten tussen zaten met als geslacht "Onbekend". Dit is in beide situaties opgelost; "Onbekend" wordt ook als "Onbekend" beschouwd en geëxporteerd. Daarnaast is het in managementrapportregels voortaan mogelijk te kiezen voor "Onbekend".
|
Medewerkergegevens inzien |
Als in de gebruikersgroepen was ingesteld dat de aangemelde medewerker de medewerkergegevens van collega's niet mocht inzien, konden die gegevens toch benaderd worden via "Schermen", "Documenten beheren". Dit is opgelost. In een dergelijke situatie wordt voortaan als "Product vanaf datum" de begindatum van de behandelserie gekozen.
|
MSZ declaraties |
Als voor MSZ bepaalde zorgactiviteitcodes wordt gebruikt, wordt de declaratie door vecozo afgewezen vanwege een HASH die niet overeen komt. Als de datum in het veld "Declareren vanaf" na de afsluitdatum van de behandelserie valt, dan ging het fout. Dit komt in de praktijk voor als de behandelserie in bijvoorbeeld mei begonnen is en in dezelfde maand afgesloten wordt. |
Schaalgrootte beeldscherm |
Bij een afwijkende beeldscherm schaalgrootte, bijvoorbeeld DPI 125%, schaalde de tekst in de menu's niet op de juiste manier mee. Dat gold ook voor de namen van de formulieren in de behandelepisode. Dit is opgelost. |
Sidebar |
De links in de sidebar hadden de verkeerde kleur en ook de titels werden pas vetgedrukt weergegeven als je er met de muispijl op wees. Dit is hersteld. |
Online vragenlijsten aanbieden |
Het versturen van ingeplande vragenlijsten tijdens het aanmelden is aanzienlijk versneld. |
Verslaglegging - printen formulieren |
Bij het printen van een formulier uit een behandelepisode werden radiobuttons ( |
Verslagleggingsrichtlijn exporteren |
Een verslagleggingsrichtlijn waarin een conversie zat, werd niet juist geëxporteerd. Daardoor ontstond er een foutmelding bij het importeren van de richtlijn. Dit is opgelost. |
|
De gegevens worden automatisch geconverteerd naar de nieuwe versie. |