Agenda lay-out

Je kunt de lay-out van de agenda veranderen. Je kunt de agenda weergeven als dag, per week, per periode en van alle medewerkers. Daarnaast kun je de breedte van de kolommen aanpassen. Ook is er een overzicht van patiënt- en behandelgegevens te zien.
Het uiterlijk van de agenda wordt mede bepaald door de roosters die je hebt ingesteld voor alle medewerkers (in de systeemgegevens) of per medewerker (in de medewerkergegevens).

De agenda open je via menu [Bestand], [Agenda].

  • Door op de pijltjes bovenin het beeld te klikken, kun je heen en weer bladeren door de agenda. Je kunt daarvoor ook de pijltjestoetsen op het toetsenbord gebruiken.
  • Je kunt de agenda weergeven als dag, per week, per periode en van medewerkers (allen of verdeeld in agendagroepen) met de iconen naast de pijltjes.
  • Standaard wordt de agenda van de aangemelde medewerker geopend. Als je daar rechten toe hebt in Intramed, kun je ook de agenda van andere medewerkers zien. Je kunt wisselen van agenda door op  achter de naam van de medewerker te klikken en de medewerker te selecteren.

    Tip

    De medewerkers worden op alfabetische volgorde getoond.  

    Tip

    Je kunt per medewerker instellen hoe zijn naam wordt getoond in de agenda. Dat stel je in op tabblad "6. Agenda" van de medewerkergegevens. Voor meer informatie, ga naar de "Zie ook" lijst onderaan deze uitleg.

  • Met de pijltjes kun je door de agenda bladeren, maar je kunt ook direct naar een specifieke datum gaan via de kalender. Klik op  en klik op de datum in de "Kalender".
  • Als je met meerdere personen tegelijkertijd in de agenda werkt, is er een kans dat er dubbele afspraken ingepland worden. Daarom is aan de agenda een functionaliteit toegevoegd, waarmee je de gegevens in de agenda kunt verversen. Zodra je op  klikt, worden de gegevens ververst; ook de detail-gegevens aan de rechterkant van het scherm. Je kunt ook de toetscombinatie ("Ctrl" + "h") gebruiken.

    Als je een afspraak verwijdert, waarbij de duur van de afspraak niet overeenkomt met het roosterinterval, wordt de agenda automatisch ververst. De tijden komen dan weer overeen met het ingestelde rooster. 
  • Daaronder zie je de werkbalk voor locatie- / ruimtekeuze. Hiermee kun je de agenda filteren op afspraken met bijvoorbeeld een bepaalde praktijklocatie en behandelruimte. Klik op  om filters die je hebt ingesteld in de agenda (op locatie en/of ruimte) te verwijderen.

  • Als je op een afspraak klikt, zie je aan de rechterkant allerlei gegevens over de patiënt, en de behandeling. De kleur van de achtergrond past zich aan, aan het Windows thema (zoals alle andere velden in Intramed).
    Door op de knop "Behandelseriegegevens", "Patientgegevens" etc., kun je de gegevens ook inklappen.

    Je kunt ook alle gegevens inklappen, door op de pijlknop te klikken.

    Via dezelfde knop kun je de gegevens ook weer tonen.
  • Als je op een afspraak klikt in de agenda, wordt op de achtergrond een aantal controles uitgevoerd, waaronder alle controles uit de invoercontrole.

    Afspraken worden in de attentiekleur getoond, als de patiënt niet (aanvullend) verzekerd is, de BSN- of WID-gegevens niet goed zijn ingevuld, of als er meldingen zijn uit de invoercontrole. Rechts bovenin het detailgedeelte zie je de precieze meldingen. Ook als je de muis op een afspraak in de agenda zet, zie je deze informatie. Voor meer informatie, ga naar de "Zie ook" lijst onderaan deze uitleg.
     
    Vanuit de agenda kun je per dag ook een invoercontrole uitvoeren. Voor meer informatie, ga naar de "Zie ook" lijst onderaan deze uitleg.
  • Je kunt ervoor kiezen om de naam van de patiënten wel of niet te tonen in de agenda. Daarvoor vink je het vakje voor "Namen tonen?" respectievelijk aan of uit. 

    of

Taken

Als je op een datum in de agenda staat, zie je onderin beeld welke algemene taken je op die dag hebt.
Dubbelklik op een taak om hem te openen.

Als je vervolgens op een behandeling klikt, zie je rechtsonder de taken die gerelateerd zijn aan de patiënt en/of zijn behandelepisode.

Tip

Je kunt het vak waarin de taken getoond worden, groter / kleiner maken. De scheiding tussen de verschillende schermdelen kun je verplaatsen. Wijs daarvoor met de muis op zo'n scheiding. Hou vervolgens de linker muisknop ingedrukt en sleep de ruimte zo groot/klein als je wil.

De taken die getoond worden, zijn op basis van dezelfde periode zoals die is ingesteld via  in het "Takenoverzicht". Afgeschermde en uitgevoerde taken worden niet getoond in deze lijst. In dit scherm geldt ook weer: dubbelklik op een taak om deze te openen.

Warning

Aan de hand van de datum waarop je staat, worden de actuele en verlopen taken bepaald. Het kan dus zijn dat je sommige taken niet ziet in het overzicht. Hou daarom altijd het algemene "Takenoverzicht" in de gaten. Als in het icoon een uitroepteken te zien is , zijn er actuele en/of verlopen taken.

Grootte van de iconen

De grootte van de iconen kun je wijzigen. Klik daarvoor met de rechtermuisknop in de werkbalk; er wordt een menu geopend. Kies hoe groot je de werkbalk wil tonen.

Kolombreedte

De breedte van de kolommen in de agenda, kun je zelf indelen. Dat is alleen mogelijk als er meerdere kolommen aanwezig zijn in de agenda, dus bij een indeling "Periode", "Per week" of "Medewerkers".

Als je de muispijl tussen twee grijze kolomkoppen zet, verandert de pijl in . Houd vervolgens de linker muisknop ingedrukt, verschuif de muis, en laat de muisknop los op de gewenste kolombreedte.

Alle kolommen krijgen deze nieuwe breedte. De breedte van de kolommen wordt, per medewerker, opgeslagen. Als je de volgende keer het scherm opstart, wordt het geopend zoals je het de laatste keer afgesloten hebt.

Warning

De kolommen hebben een minimale grootte van 100 pixels.

Vaste tijden of dynamische tijden

In de agenda wordt voor het tonen van tijden rekening gehouden met de reeds gemaakte afspraken/behandelingen. Vaak plan je afspraken op de intervaltijden in de agenda. Er kunnen echter ook afspraken worden gepland, die op een afwijkend tijdstip beginnen of een afwijkende duur hebben. Dan zullen de (vrije) tijden na deze afspraken ook niet meer op de originele interval tijdstippen vallen.

Sommige therapeuten zien hier echter toch graag dat ondanks de afwijkende afspraaktijden, de (vrije) tijden die in de agenda na deze afspraak/behandeling worden getoond, weer de oorspronkelijk agenda interval volgen.

Je kunt in het agendarooster aangeven, welke van deze mogelijkheden wordt gebruikt. Voor meer informatie, ga naar de "Zie ook" lijst onderaan deze uitleg.

Ruimtes

Als je in de systeemgegevens de module "Bedrijfsmiddelen" hebt geactiveerd, is in de agenda een extra tabblad "Ruimtes" beschikbaar. Op dit tabblad kun je ruimtes en bedrijfsmiddelen reserveren voor behandelingen.

Voor meer informatie, ga naar de "Zie ook" lijst onderaan deze uitleg.

Statussen

Vóór een behandeling in de agenda staat een icoon. Aan dit icoon kun je zien wat de status van de behandeling is.

Icoon

Omschrijving

Deze behandeling heeft de status "Afspraak".

 Een afspraak kun je knippen, kopiëren en plakken. Ook kunnen de gegevens gewijzigd en verwijderd worden.

Deze behandeling heeft de status "Ongedeclareerd". Dat betekent dat de afspraak geboekt is. Als je gaat declareren worden alleen de behandelingen meegenomen met deze status.

 Een geboekte afspraak kun je wijzigen en verwijderen. Geboekte afspraken kun je niet knippen, kopiëren en plakken.

Deze behandeling heeft de status "Gedeclareerd". Dat betekent dat de behandeling in Intramed gedeclareerd is (via verzekeraar of nota). Je moet dan de declaraties zelf nog versturen (bijvoorbeeld via online declareren of door het declaratiebestand te uploaden) en/of nota's versturen.

 Gedeclareerde behandelingen kun je niet knippen, kopiëren, plakken, wijzigen en/of verwijderen.