Briefontwerp bij verslagleggingsrichtlijn toevoegen of wijzigen

Je kunt een briefontwerp toevoegen, dat gekoppeld is aan een verslagleggingsrichtlijn. Hierdoor kun je gegevens uit de verslaglegging in de brief opnemen. Er zijn verschillende manieren om zo'n briefontwerp toe te voegen of te wijzigen.

  • Klik op menu [Systeem], [Verslagleggingsrichtlijnen]. Klik op een verslagleggingsrichtlijn. Klik op "Schermen"; optie "Briefontwerpen". Klik op  om een nieuw ontwerp toe te voegen, of klik op  om een ontwerp te wijzigen.
  • Klik op menu [Systeem], [Verslagleggingsrichtlijnen]. Dubbelklik op een verslagleggingsrichtlijn. Klik op tabblad "7. Briefontwerpen". Klik op  om een nieuw ontwerp toe te voegen, of klik op  om een ontwerp te wijzigen.
  • Dubbelklik op een behandelepisode, Klik op tabblad "6. Documenten". Klik op  om een nieuw ontwerp toe te voegen, of klik op  om een ontwerp te wijzigen.

Warning

Je kunt ook een briefontwerp toevoegen via menu [Systeem], [Ontwerpen], [Brieven]. Het verschil is, dat je het briefontwerp via die route niet kunt koppelen aan een verslagleggingsrichtlijn.

In het volgende voorbeeld is de eerste manier uitgewerkt.

  1. Klik op menu [Systeem], [Verslaglegginsrichtlijnen].
  2. Klik op een verslagleggingsrichtlijn waarbij je een briefontwerp wil toevoegen.

    Tip

    Als je in het briefontwerp velden wil opnemen uit een aanvullende richtlijn, moet je het briefontwerp toevoegen bij die aanvullende verslagleggingsrichtlijn. Je kunt dan ook velden uit de gekoppelde basisrichtlijn toevoegen.

  3. Klik op "Schermen", "Briefontwerpen".

    Je ziet de lijst briefontwerpen.
  4. Klik op  om een nieuw ontwerp toe te voegen of op  om een ontwerp te wijzigen.
  5. Stel het ontwerp samen.
  6. Klik op "Formulierveld" om de inhoud van formuliervelden uit de verslaglegging op te halen als je dit briefontwerp gebruikt.

    In de linkerlijst "Formulieren:" zie je de verslagleggingsrichtlijn. In de map zie je alle bijbehorende formulieren. Tussen haakjes zie je het nummer van het formulier.
  7. Klik links op een formulier. Rechts zie je alle velden in dat formulier.
  8. Dubbelklik rechts op een veld dat je wil toevoegen in het briefontwerp.

    De veldbeschrijving zie je als "{$Formulier100.Veld10}". Soms is deze beschrijving niet voldoende om te begrijpen welk veld dit is. Daarom krijg je een hint als je in het briefontwerp de muispijl op het veld zet.

    Je kunt eenvoudig terugzoeken uit welk submenu je het veld hebt toegevoegd. Klik in het briefontwerp op het toegevoegde veld. Klik op "Formulierveld"; het scherm "Selecteren formuliervelddefinitie" wordt geopend op het veld.
  9. Bewaar de gegevens ("F5" of ).