Via de patiëntenlijst kun je een mailing sturen naar je patiënten. Zo kun je bijvoorbeeld een enquête, afspraakherinnering of een bevestiging van de 1e afspraak sturen.
|
Er kan alleen een mailing gestuurd worden naar patiënten waarbij op tabblad "2. Financieel/Mailing" het vak "Mailing toegestaan" is aangevinkt. |
|
Je kunt de lijst "Patienten" filteren. De filters worden overgenomen op tabblad 1 van de wizard "Mailing". Voor meer informatie, ga naar de "Zie ook" lijst onderaan deze uitleg. |
Veld |
Omschrijving |
---|---|
Mailgroep: |
Klik op |
Pas aanvullende filters toe: |
Vink het vak uit als je geen aanvullende filters wilt toepassen. De onderstaande filtervelden zijn dan niet beschikbaar. |
Patientnr.: |
Typ het patiëntnummer in van de patiënt naar wie je een mailing wilt sturen. Als je niets invult worden alle patiënten meegenomen. |
Status: |
Klik op |
Postcode: |
Als je alleen een mailing wilt sturen naar patiënten uit een bepaald gebied, kun je hier de betreffende postcode intypen. Als je niets invult worden alle postcodes meegenomen.
|
Woonplaats: |
Als je alleen een mailing wilt sturen naar patiënten uit een bepaalde woonplaats, kun je hier de betreffende woonplaats intypen. Als je niets invult worden alle woonplaatsen meegenomen. |
Therapeut: |
Je kunt ook een mailing sturen naar de patiënten van een bepaalde medewerker. Klik dan op |
Huisarts: |
Je kunt een mailing sturen naar de patiënten van een bepaalde huisarts. Klik dan op |
Op dit tabblad zie je de patiënten die voldoen aan de criteria die je op het vorige tabblad hebt ingesteld.
Op dit tabblad kun je kiezen welk briefontwerp je wil gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld een enquête of afspraakherinnering sturen.
|
Als je op "Voorbeeld brief" klikt, wordt een voorbeeldbrief geopend. |
|
Je kunt het briefontwerp wijzigen via menu [Systeem], [Ontwerpen], [Brieven]. |
Op dit tabblad kun je kiezen hoe je de mailing wilt versturen: per post (optie "Papier"), of per e-mail.
Veld |
Omschrijving |
---|---|
Papier |
Klik deze optie aan als je de mailing per post wilt versturen. Als je op "Voltooien" klikt worden de brieven geopend, en kun je deze printen en versturen. |
|
Klik op deze optie als je de mailing per e-mail wilt versturen. |
Op papier afdrukken als e-mailadres onbekend |
Dit veld is alleen beschikbaar als je hebt gekozen voor "E-mail". Als er bij de patiëntgegevens geen e-mailadres is ingevuld, wordt de brief niet naar deze patiënt ge-e-maild. Je kunt er voor kiezen om in dat geval de brief te printen, en de brief per post te versturen. Vink dan dit vakje aan door er op te klikken. |
Verzenden als: |
Dit veld is alleen beschikbaar als je hebt gekozen voor "E-mail". Klik op |
Adresetiketten afdrukken |
Klik op deze optie als je adres-etiketten wilt printen als je de brieven per post verstuurt. Klik vervolgens in de lijst daaronder op het ontwerp van het etiket dat je wilt gebruiken. |
Op dit tabblad zie je een samenvatting van de brieven en eventueel de etiketten die zijn aangemaakt.
|
In dit geval wordt alleen een mailing gestuurd naar patiënten waarbij op tabblad 2 van de patiëntgegevens de optie "mailing is toegestaan" is ingesteld. Via een trucje kun je ook een mailing sturen naar de patiënten waarbij is ingesteld dat er geen mailing is toegestaan: |
Als je hebt gekozen voor het afdrukken van adresetiketten, wordt het volgende scherm geopend.
Vul op tabblad "1. Opties" in hoe en hoeveel (de) etiketten afgedrukt moeten worden.
Veld |
Omschrijving |
---|---|
Startrij: |
Typ in op welke regel het afdrukken moet beginnen. Bovenaan de pagina is startrij "1". |
Startkolom: |
Typ in, in welke kolom het afdrukken moet beginnen. Links op de pagina is startkolom "1". |
Aantal: |
Typ het aantal etiketten dat je per patiënt wil afdrukken. |
Veld |
Omschrijving |
---|---|
Sortering: |
Klik op |
Sluit het scherm ("ESC" of ).
De ingestelde filters en sortering kun je bewaren voor als je een rapport nogmaals wilt afdrukken.
Veld |
Omschrijving |
---|---|
Geef een naam op waaronder u de instellingen wilt bewaren: |
Typ hier een naam in, waaronder deze rapportinstellingen moeten worden bewaard. |
Het rapport toegankelijk maken voor alle gebruikers. |
Kies voor deze optie als je wilt dat alle collega's deze rapportinstellingen mogen gebruiken. |
|
Klik op |
Onderin een rapportscherm zie je de rubriek "Uitvoer". Hierin stel je de wijze van printen en de te gebruiken printer in.
Optie |
Omschrijving |
---|---|
Scherm |
Het rapport wordt op het beeldscherm getoond. |
Printer |
Het rapport wordt naar de standaard printer gestuurd. |
Opmaken voor printer |
Als je voor deze optie kiest, worden de opmaakmogelijkheden van de printer gebruikt. Het rapport op je beeldscherm zal meestal minder mooi zijn, omdat de lettertypes van de printer andere tekenafstanden hebben dan de schermlettertypen. Het voordeel is echter dat je vanuit het rapport op het beeldscherm alsnog kunt kiezen om het rapport naar de printer te sturen. |
Bestand |
Het rapport wordt als bestand opgeslagen op de locatie, die je via |
Velden |
Omschrijving |
---|---|
Naam: |
Selecteer zo nodig een andere printer. |
"Eigenschappen" |
Klik hierop als je bij de geselecteerde printer nog zaken als kleurendruk, papierkeuze, dubbelzijdig printen etc. wil instellen. Welke mogelijkheden je hebt, is afhankelijk van de geselecteerde printer. |
Naar bestand |
Vink dit aan als je het rapport vanuit dit scherm als bestand wilt printen. |
Veld |
Omschrijving |
---|---|
Alles |
Dit veld is standaard aangevinkt. Je kunt dit niet wijzigen. |
Aantal exemplaren: |
Typ hier het aantal exemplaren dat je wilt printen in. |
Sorteren |
Kies voor deze optie als je meerdere exemplaren wilt en de exemplaren alvast gesorteerd wilt hebben. |