Voor het updaten van de contracttarieven, is de wizard "Update contracttarieven" beschikbaar. Door met de wizard te werken, hoef je niet eerst tarieven te downloaden en dan te importeren. Daarbij kun je natuurlijk aangeven, welk tarievenpakket je van verzekeraars wilt gebruiken.
|
Via de volgende link kun je het bijbehorende filmpje bekijken https://youtu.be/jn-Nnrs3JRU |
|
Je hebt een internetverbinding nodig. |
|
Als je een contract mist in de lijst, dan is er waarschijnlijk nog geen contract toegevoegd bij de betreffende verzekeraar. Voor meer informatie, ga naar de "Zie ook" lijst onderaan deze uitleg. |
|
Als in de kolom "Geselecteerde tarieven" "<Geen beschikbaar>" staat, kan het zijn dat de UZOVI-code van de betreffende verzekeraar veranderd is. De code kun je wijzigen bij de verzekeraargegevens. Voor meer informatie, ga naar de "Zie ook" lijst onderaan deze uitleg. |
Bij het kiezen van een tarievenpakket, wordt standaard de datum die vanuit de verzekeraar wordt meegegeven ingevuld. Je kunt deze datum wijzigen, om bijvoorbeeld een tariefaanpassing een maand later in te laten gaan. (Bijvoorbeeld bij een contractswijziging.)
Als je contracten hebt met verzekeraars die bij een centrale verwerker zijn aangesloten (zoals VGZ of Verzekeringscombinatie Univé-IZA-Trias), krijg je de vraag of het tarievenpakket ook bij die contracten geselecteerd moet worden.
Heb je een andere ingangsdatum ingesteld, wordt ook gevraagd of de gekozen datum doorgevoerd moet worden bij de andere (relevante) contracten.
|
Je kunt bij een contract met "<Meerdere beschikbaar>" kiezen voor één contract. Als je meerdere contracten hebt bij één verzekeraar (bijvoorbeeld fysiotherapie en oefentherapie), moet je de wizard opnieuw doorlopen. Als je de wizard opnieuw doorloopt, kies je alleen bij de betreffende verzekeraar(s) voor het andere contract (stappen 6 t/m 9). |