Via een Intramed-web-applicatie kunnen patiënten zich via internet inschrijven bij uw praktijk. Op uw website kan de patiënt zich inschrijven, en de gegevens worden vervolgens naar Intramed gestuurd. Daarna kan de nieuwe patiënt (of een bestaande patiënt met een nieuwe klacht) worden opgenomen in uw administratie.
Natuurlijk gaat dat niet zomaar; Intramed beheert immers uw gegevens op een veilige manier.
De laatste 3 punten zijn in deze procedure beschreven.
|
Online vragenlijsten versturen en terug-ontvangen én de aanpassingen in het programma werken alleen als u Intramed OnLine met een Intramed PLUS licentie heeft, of als u de online dienst op een eigen webserver heeft geplaatst. |
Voordat u online ingeschreven patiënten kunt toevoegen en inplannen, moet u een aantal instellingen doen:
Systeemgegevens
In de systeemgegevens stelt u het wachtwoord voor externe toegang in.
Veld |
Omschrijving |
---|---|
Wachtwoord externe toegang: |
Typ hier een "Wachtwoord externe toegang" in. Het wachtwoord kan maximaal 40 tekens lang zijn. U mag (hoofd-)letters, cijfers en leestekens gebruiken. |
Medewerkergegevens tabblad "3. Instellingen"
Geef bij het veld "Signaleren online inschrijving:" aan dat de medewerker wil dat online inschrijvingen gesignaleerd worden. In de werkbalk van Intramed wordt dan een nieuw icoon toegevoegd.
Medewerkergegevens tabblad "5. Agenda"
Op tabblad "5. Agenda" van de medewerkergegevens kunt u instellen hoe vaak Intramed controleert of er nieuwe online inschrijvingen zijn.
Veld |
Omschrijving |
---|---|
Verversingsinterval: |
Standaard is dit veld leeg; u kunt dit wijzigen. Typ hier de tijd in minuten in, waarna de computer in de database controleert of wijzigingen hebben plaatsgevonden bij andere medewerkers. De waarde "0" betekent dat er geen controle plaats vindt. |
In de menubalk is het icoon "Online inschrijvingen bekijken" toegevoegd. Als u op het icoon klikt, wordt het scherm "Online aanmeldingen" geopend. In feite is dit eenzelfde scherm als het scherm "Aanmeldingenlijst" (bereikbaar via menu [Bestand], [Aanmeldingenlijst]) met het verschil dat nu alleen de via internet aangemelde patiënten te zien zijn.
Voordat u een online aangemelde patiënt kunt inplannen, moet u eerst controleren of deze patiënt al in uw administratie bekend is. Als dat zo is koppelt u de online patiënt aan de al bekende gegevens.
Online inschrijvingen bekijken
In de menubalk is het icoon "Online inschrijvingen bekijken" toegevoegd.
Zolang er geen online inschrijvingen zijn, is dit icoon grijs gekleurd. Zijn er wel online inschrijvingen, dat wordt het icoon gekleurd. U ziet dan ook bij het icoon een hint waarin "Er heeft een online inschrijving plaatsgevonden" staat.
|
In de linker bovenhoek wordt aangegeven, hoeveel inschrijvingen er zijn. Zijn dat er meer dan 9, dan staat er "9+". |
|
U moet altijd eerst een online aangemelde patiënt koppelen aan een bestaande patiënt, of de gegevens van de nieuwe patiënt invoeren. |
Online inschrijvingen verwerken
Voordat u een online aangemelde patiënt kunt inplannen, moet u eerst controleren of deze patiënt al in uw administratie bekend is. Als dat zo is koppelt u de online patiënt aan de al bekende gegevens, en kunt u vervolgens een afspraak inplannen.
|
U kunt de kolom "Online aanmeldstatus" toevoegen. In deze kolom ziet u, of het e-mailadres al dan niet geverifieerd is. |
|
U kunt de kolom "Online aanmeldstatus" toevoegen. In deze kolom ziet u, of het e-mailadres al dan niet geverifieerd is. |
|
U kunt de grootte van dit scherm aanpassen; deze aanpassing wordt bewaard. |
|
U kunt de kolommen bovenin het scherm naar eigen wens indelen. U kunt in alle kolommen filteren en zoeken. |
|
Bij het online aanmelden kan een huisnummer-toevoeging opgegeven worden. In de patiëntgegevens in Intramed is daar geen apart veld voor. |
|
Als u een online aangemelde patiënt probeert te koppelen aan een bestaande patiënt, waaraan al eerder gekoppeld is, krijgt u een melding. |
|
Als er geen overeenkomende patiënten worden gevonden, krijgt u daarvan een melding. |
Als u géén overeenkomstige patiënt vindt in uw administratie, sluit u het scherm "Selecteer te koppelen patiënt".
Vervolgens klikt u in het beginscherm "Online aameldingen" of "Aanmeldingenlijst" op de betreffende patiënt, en op de knop "Patiëntkaart aanmaken".
Vervolgens kunt u de patiëntgegevens invullen zoals u gewend bent.
Zie ook
Als je gebruik maakt van externe toegang via webservices - bijvoorbeeld om patiënten online in te laten schrijven, afspraken te laten verzetten of om online vragenlijsten te versturen en terug te ontvangen - dan kan met dit wachtwoord de toegang tot je Intramed gegevens geregeld worden. Je bepaalt zelf dit wachtwoord en geeft dit vervolgens door aan de beheerder van je website. Deze kan dit gebruiken om toegang te krijgen tot de gegevens in je Intramed-database.
Het wachtwoord kan maximaal 40 tekens lang zijn. Je mag (hoofd)letters, cijfers en leestekens gebruiken.