Als je online vragenlijsten hebt ingesteld (ga via de "Zie ook" lijst onderaan deze uitleg naar verdere instructies), kunnen deze online aangeboden worden aan patiënten, zodat (delen van) deze formulieren online ingevuld kunnen worden. Je kunt ze ook automatisch online versturen.
|
Online vragenlijsten versturen en terug-ontvangen werkt alleen als je Intramed OnLine met een Intramed PLUS licentie hebt, of als je de online dienst op een eigen webserver hebt geplaatst. Ook moet je op tabblad "3. Bijzonderheden" van de patiëntgegevens ingesteld hebben dat de patiënt toestemming heeft gegeven ("Online toegang toegestaan" aanvinken) en moet een e-mailadres zijn ingevuld. |
|
Via de volgende link kun je het bijbehorende filmpje bekijken https://youtu.be/MVjv8r4e7jo |
In de behandelepisode krijg je een melding dat de vragenlijst ook online afgenomen kan worden. Je krijgt deze melding alleen als er wordt voldaan aan een aantal voorwaarden:
|
Het veld "Uiterste invuldatum:" wordt automatisch gevuld met de behandel-, of huidige datum. Als de behandeldatum in de toekomst ligt, wordt die datum ingevuld. Anders wordt de huidige datum ingevuld. |
|
Zolang het formulier niet door de patiënt is vrijgegeven, kan de vragenlijst in Intramed niet gewijzigd worden. De knop en optie "Vragenlijst afnemen" zijn dan ook niet beschikbaar. |
|
Zolang het formulier niet door de patiënt is vrijgegeven, kan de behandelepisode niet geconverteerd worden als er een nieuwe versie van de verslagleggingsrichtlijn beschikbaar is. |
Als je gebruik maakt van online vragenlijsten, kun je er voor kiezen om deze automatisch te versturen.
|
Online vragenlijsten versturen en terug-ontvangen werken alleen als je Intramed OnLine met een Intramed PLUS licentie hebt, of als je de online dienst op een eigen webserver hebt geplaatst. Ook moet je op tabblad "3. Bijzonderheden" van de patiëntgegevens ingesteld hebben dat de patiënt toestemming heeft gegeven ("Online toegang toegestaan" aanvinken) en moet een e-mailadres zijn ingevuld. |
|
Als het behandelplanonderdeel nog niet is afgerond, kun je de begin- en einddatum wijzigen. Als je een datum wijzigt, wordt automatisch de "Aanbieddatum" en/of "Uiterste invuldatum" ook aangepast. |
Via menu [Bestand], [Online aangeboden vragenlijsten] zie je ingeplande vragenlijst(en) terug.
Bij het sluiten en starten van Intramed (en als het verversingsinterval is verstreken), wordt gecontroleerd of er aangeboden vragenlijsten zijn met status "Ingepland" met een aanbieddatum op of voor de systeemdatum. Als dat zo is, worden die vragenlijsten per e-mail verstuurd naar de patiënt. Op dat moment veranderen een aantal zaken:
Behandelrichtlijnen
Als een vragenlijst voorkomt in de behandelrichtlijn die je hebt gekozen, (door middel van boven de behandelplantabel), krijg je de volgende melding:
|
Vul zo nodig nog het veld "Aanwijzingen voor de patiënt" in. Klik daarvoor op de vragenlijst in de behandelplantabel en op |
De vraag wordt niet meer gesteld als je de optie "Deze vraag niet meer stellen" aanvinkt. Deze keuze wordt per gebruiker bewaard.
|
Via de volgende link kun je het algemene filmpje over het online afnemen van vragenlijsten bekijken https://youtu.be/MVjv8r4e7jo |
Gebruikersrechten
Standaard kunnen alle gebruikersgroepen online vragenlijsten automatisch aanbieden. Je kunt dit wijzigen: ga naar menu [Systeem], [Organisatie], [Groepen], dubbelklik op een groep en klik op tabblad "2. Acties". In de rubriek "Dagelijks" kun je bij "Online vragenlijsten automatisch aanbieden" het veld "Online vragenlijsten automatisch aanbieden" uitvinken, om de gebruikersgroep geen toegang te geven tot het automatisch aanbieden van online vragenlijsten.
Bovenaan de vragenlijst zie je de status van de vragenlijst. Na verzenden is de status "Aangeboden". Bovenaan het formulier van de vragenlijst is de knop "Ongedaan maken" beschikbaar. Het aanbieden van een vragenlijst kan ongedaan gemaakt worden, zolang de patiënt nog geen velden heeft aangepast of ingevuld.
Als op de knop is gedrukt, zijn de velden in de vragenlijst weer beschikbaar, en kan de vragenlijst weer opnieuw aangeboden worden.
De patiënt wordt via e-mail op de hoogte gehouden van de status van de vragenlijst.
Status |
Onderwerp e-mail |
Inhoud e-mail |
---|---|---|
Aangeboden (eerste keer) |
"Er is een vragenlijst voor u klaargezet." |
"Er is door een medewerker een vragenlijst voor u klaargezet. Door in te loggen op de patiëntenportal kunt u deze invullen. |
Ongedaan gemaakt |
"Aanbieden van een vragenlijst is ongedaan gemaakt." |
"Aanbieden van een vragenlijst is door één van onze medewerkers ongedaan gemaakt. Invullen of inzien van deze vragenlijst is daarom niet meer mogelijk. |